پرسشنامه استقرار مدیریت دانش

پرسشنامه استقرار مدیریت دانش : عبداللهی (1394) با بررسی منابع و مطالب موجود و در دسترس پژوهشگر و پس از مطالعه‎ي مجموعه گسترده‎اي از متون مدیریت دانش و با مشورت اساتید راهنما و مشاور و سایر متخصصان و با توجه به پرسش‎نامه‎ها، نظرات و مدل‎های اسكرايم و آميدون، داونپورت و همكاران، مدل سازمان بهره وري آسيايي، عبدی و صفایی (1393)، كوانيو وانگ و ايلاين اسپينوال (2005)، صلواتی و حق‎نظر (1388) و سایر متخصصان که در فصل دوم به نظرات و مدل‎های آن‎ها اشاره شد مراحل و مولفه‎های پرسشنامه استقرار مدیریت دانش شناسایی شد و پرسشنامه‎ای با 92 گویه تهیه نمود. عبداللهی (1394) در مطالعه­ای پس از تعیین روایی محتوایی توسط متخصصان پرسش‎نامه اولیه با 92 گویه تدوین نمود،  سپس پرسش‎نامه بین 30 نفر از اعضا توزیع شد و آلفای کرونباخ برای هر بعد به تفکیک و به این شرح: مرحله اول- سازماندهي 97 /0 و شامل: حمايت مديريت ارشد 93 /0، تعيين ماموريت و چشم‎انداز مديريت دانش 93 /0،  فرهنگ سازي  88 /0 و با حذف سوال 15  می شود 90 /0، تيم سازي  85 /0، مرحله دوم- شناسايي: 95 /0 و شامل: جستجو و تحليل حوزه هاي مختلف كاري 85 /0، تشخيص شكاف‎هاي موجود و موانع اجرايي 95 /0، عارضه يابي و تعيين ريشه مشكلات موجود 82 /0، مرحله سوم – اكتساب: 95 /0 و شامل: خلق راهكارهاي مناسب 90 /0، تجسم: 91 /0، توسعه راهكارهاي پيشنهادي منطبق با واقعيتهاي موجود 82 /0، مرحله چهارم – انتشار و تسهيم:  96 /0 شامل: پالايش 77 /0، يكپارچه سازي 93 /0، آموزش 93 /0، به اشتراك گذاري نتايج 95 /0، مرحله پنجم- بكارگيري و اجرا 96 /0 و شامل: مدل‎سازي و برنامه‎ريزي 95 /0، اجرا 94 /0، مرحله ششم- بازنگري 94 /0 و شامل: شناسايي و گردآوري دستاوردها  89 /0، تعيين پيامدهاي مورد انتظار و بازنگري پيامدهاي حاصل شده87 /0، مرحله هفتم- مميزي و ارزيابي 94 /0 و شامل: مقايسه پيامدهاي واقعي و مورد انتظار و تعيين نقاط غير منطبق 83/0،  انتشار نتايج 79 /0، ارائه راهكار براي بهبود 93 /0 محاسبه شد. الفای کرونباخ کل 991 /0 شد  و هیچ کدام از آنها نقش منفی در آلفای کرونباخ کل نداشتند و هیچ کدام از سوالات دارای ارزش کشیدگی و چولگی بالاتر از 2 نداشتند. بنابراین همه سوالات آن مناسب است. لازم به یادآوری است که یکی از دلایل بالا بودن الفای کرونباخ سوالات، تعداد زیاد آنها است.دانلود رایگان پرسشنامه و ابزار پژوهش

یک دیدگاه در “پرسشنامه استقرار مدیریت دانش”

  1. با درود من در شیراز زندگی میکنم و حدود دو ماه است همسرم به علت سانحه تصادف در حین عبور از جاده با ماشین عبوری آن هم زمانی که با بچه ها با هم بودیم در حین مسافرت از بین رفت سه تا فرزند دارم دو تا دختر که تهران دانشجو هستند و مشاوره می‌روند و فرزند پسرم که دانش آموز با ۱۶ سال سن شیراز مشاوره می‌رود و من به علت رابطه خیلی صمیمی با خانم ام که همکار فرهنگی بوده و هر دو بازنشسته شدیم اما متاسفانه او را از دست دادم خیلی ناراحتم اختلال دارم به خاطر صحنه تصادف شب ها یا حتی روز خوابم دچار اختلال شده زیاد گریه میکنم مراحل انکار و خشم و چانه زنی سوگ سپری کردم و در آستانه مرحله پذیرش هستم هفته ای لاقل دو مرتبه سر قبر میروم هر روز برای ایشان دعا و زیارت ونماز می‌خوانم دیشب خواب دیدم که ایشان با فرد دیگری در عالم خواب ازدواج می‌نماید و من هم آنجا حضور داشتم و به من اعلام کرد که شرعا من با شما ارتباطی ندارم و من مرتب آرزوی مرگ‌میکنم که در طبقه دوم قبری که برایشان خریده ام خاک شوم ناامید هستم و احساس تنهایی میکنم از هیچ چیز لذت نمی‌برم زود عصبانی میشوم بااینکه دو تا از فرزندانم در کنار من هستند اما خیلی نگران آینده بچه ها هستم از نصیحت بدم میاد همه جای خانه برایم خاطره است در اتاق خوابمان بر روی تخت خواب اینقدر گریه میکنم که گاها احساس میکنم فک ام بی حس شده در طول روز کارهایم پیگیری مینمایم اما دلتنگی و سردرد و ناسپاسی که چرا خدا ایشان از من گرفت بر سر دو راهی مانده‌ام و اگر آینده بچه ها و امید آنها به من نبود شاید اجازه به خود نمی‌دادم که تا چهلم اش زنده بمانم حتی گاها به ذهن ام می‌رسد بروم اعضا بدنم را هدیه کنم به بیماران نیازمند تا جسم ام در کنار همسرم آرام گیرد من و خانم ام یک سال اختلاف سن داریم من ۵۴دایشان ۵۳ سال و دخترانم به ترتیب ۲۶ سال و ۲۱ سال و پسرم ۱۶ سال میباشد لطفا راهنمایی نمایید چگونه میتوانم به خودم برای کنترل افسردگی و استرس کمک‌نمایم .

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.