منظور از پاکت جاروبرقی 5 لایه چیست؟

شاید به هنگام خرید پاکت جاروبرقی از فروشنده یا در قسمت توضیحات محصولات سایت های فروشگاهی فروش پاکت جاروبرقی بصورت آنلاین این جمله را شنیده یا خوانده باشید که برای معرفی محصول گفته شده باشد این پاکت جاروبرقی از قیمت بالاتری برخوردار اما دارای 5 لایه می باشد و حتی کوچکترین ذرات گرد و غبار را در خود محبوس می کند و به دام می اندازد. بله درست حدس زدید این نوع پاکت جاروبرقی به پاکت جاروبرقی هپا معروف می باشد که بسیار بهداشتی می باشد و برای افرادی که به تمیز و سلامت دستگاه خود و سلامت بدن خود اهمیت می دهند بسیار مناسب می باشد. در تولید پاکت جاروبرقی 5لایه یا همان هپا با بكارگيـری از لايه های بکار رفته در تولید که دارای تاییدیه بهداشت و استاندارد از شرکت های سازنده می باشندو در اتاق های عمل نیز استفاده می شود و به صـورت 5 لايه بوده و باعث می گردد ذرات معلق، گرد و غبار و سـاير آلـودگی ها از پاكت جاروبرقی 5 لایه توتک عبـور نکرده و از گردش اين ذرات كه باعـث ايجاد آلرژی و حساسيت های گوناگون ميگردد در منزل و محـل كار جلوگـيری کند و محيطـی مناسـب برای شـما و فرزندانتان فراهم نماید .

به دلیل اينكـه در اتصـال لايه هـای مخـتلف برخـلاف سـاير پاكتـهای كاغـذی از هيچگونه چسـبی استفاده نمی شـود و با استفاده از سيسـتم روز دنیا لمينت مي‌شود منافذ فيلـتر براحتی مسـدود و بسته نگرديده و در حجم ثابت در مقايسه با پاكت های كاغذی امكان جذب گرد و غبار بيشتری را داشته و در نتيجه تعـداد مصـرف پاكت توتک نسـبت به كاغذی كاهش ميابد. و همچنين بدليل عدم ايجاد مقاومت نابرابر امکان پاره شدن اين پاکت ها در دستگاه جاروبرقی منتفی گرديده و از نفوذ آلودگی به داخل دستگاه و صدمه به آن جلوگيری مي نمايد.استفاده از سيستم پیشرفته در لمينت لايه های پاكت توتک باعث می شود در هنگام بكارگيری فشار كمتری به موتور جاروبرقـی وارد گردد و طـول عمـر جاروبرقی افزايش يابد.متأسفانه بدليل عدم لمينت در تعداد زيادی از پاكتهـای وارداتی صدمات فراوانی به جاروبرقی ها وارد ميگردد.

تکنولوژی ساخت اينگونه مواد به نحوی است که بدليل وجود منافذ بيشتر و بسيار کوچک در لايه های مختلف باعث کاهش صداي موتور وافزايش قدرت مکش جاروبرقی مي گردد و ضمن ثابت نگه داشتن قدرت مکش در تمام طول مدت استفاده از پاکت، باعث کاهش مصرف انرژی نيز مي گردد به طوری که در حالت عادی اگر با قدرت 2000 وات جاروبـرقی مورد استفاده قرار می گيـرد، در زمـان استفاده از پاکت جاروبرقی توتـک می توانيد از قدرت 1600 وات استفاده نمائيد.

استفاده از پاکت جاروبرقی 5 لایه دارای مزاییایی می باشد که در طولانی مدت به آن پی خواهید برد و بعد از چند بار استفاده از این نوع پاکت جاروبرقی دیگر قادر به استفاده از پاکت جاروبرقی یکبار مصرف معمولی نخواهید. استفاده از پاکت جارونبرقی 5 لایه یا همان هپا دارای مزایایی می باشد که در ادامه به بیان آنها می پردازیم:

استفاده از پاکت جاروبرقی 5 لایه باعث عدم ورود ذرات گرد و غبار به محفظه دستگاه جاروبرقی می شود و همچنین به دلیل ساختار جنس این نوع پاکت ها این آلودگی ها در داخا پاکت ها می مانند و حتی کوچکترین ذرات نمی توانند از داخل آن به هوای بیرون از آن انتقال پیدا کنند و برای افرادی که دچار بیماری های همچون آسم و آلرزی می باشند بسیار این نکته قابل تامل است زیرا هیچگونه گرد و غباری راه تنفسی این افراد را دچار مشکل نمی کند و همچنین افردی که در منزل کودک و اطفال دارند براحتی میتوانند به پاکیزگی منزل خود مشغول باشند و نگران بروزی حساسیت ها در کوکان خود به دلیل تنفس ذرات گردو غبار نباشند.

یک دیگر از مزیت های که پاکت جاروبرقی 5 لایه دارد می توان به این مورد اشاره کرد که به دلیل جنس لایه های پاکت جاروبرقی 5 لایه هیچ گرد وغباری به داخل محفظه جالروبرقی و موتور آن وارد نمی شود و موتور دستگاه سالیان سال می تواند سالم بماند و خیال فرد مصرف کننده از بابت راحت باشد. همچنین با توجهبه آزمایش هایی که بر روی این نوع از پاکت های جاروبرقی شده است به عنوان بهداشتی ترین پاکت های مورد ستفاده در جاروبرقی شناخته شده اند.

استفاده از پاکت جاروبرقی 5 لایه باعث کاهش نشانه های و علائم آلرژیک می باشد. مطالعات بسیاری برای ارزیابی تأثیر فیلترهای HEPA یا سایر دستگاههای تصفیه هوا بر روی علائم آلرژیک انجام شده است. در نتیجه ، اگرچه منصفانه است که بگوییم فیلترهای HEPA واقعی عناصر خاصی را از هوا خارج می کنند ، هنوز مشخص نیست که چه تاثیری بر آلرژی شما خواهد گذاشت. نکته آخر: فیلترهای HEPA کار بسیار خوبی برای تمیز کردن دارند و مطمئناً آنها یا محیط اطراف شما را مجروح نمی کنند. از طرف دیگر ، آنها ممکن است تأثیر کمی یا هیچ تأثیر بر علائم شما نداشته باشند.