نوشیدنی مناسب برای ورزش

نوشیدنی مناسب برای ورزش : هنگام ورزش چه بنوشم؟ در حین ورزش چه مقدار و چه چیزی بنوشید. به بازار نگاه کنید، مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های ورزشی سرگیجه‌آور وجود دارد که به شما کمک می‌کنند طولانی‌تر بمانید، قوی‌تر شوید، سریع‌تر بدوید و بهتر ریکاوری کنید. اما برای تمرینات خود چه بنوشید؟ مطمئناً مهم است که در طول ورزش هیدراته بمانید. اما برای تمرین متوسط ​​60 دقیقه یا کمتر، معمولاً به چیزی بیشتر از آب نیاز ندارید. اگر بیشتر از یک ساعت می‌روید، یا هوا گرم و مرطوب است، ممکن است به کالری و الکترولیت‌های اضافی که نوشیدنی‌های ورزشی فراهم می‌کنند نیاز داشته باشید. اما حقیقتا خرید آب بهترین گزینه برای ورزش است.

هر فردی بر اساس وزن، میزان تعریق و میزان سختی کار شما نیازهای متفاوتی دارد. در اینجا چیزی است که برای هیدراته ماندن باید بدانید.

به آب بچسبید. خرید آب معدنی ساده بهترین راه است. اما اگر نمی‌توانید آن را تحمل کنید، یکی از آب‌های طعم‌دار و بدون کالری موجود در بازار را امتحان کنید. حتما برچسب تغذیه را بخوانید و از کالری و قند اضافی خودداری کنید. اگر می خواهید یک گزینه طبیعی کمی خوشمزه تر باشد، سعی کنید یک تکه پرتقال، لیمو، لیموترش، گریپ فروت، چند برگ نعناع یا حتی خیار را به آب خود اضافه کنید.

در طول روز هیدراته بمانید. این بهترین راه برای جلوگیری از فشار لحظه آخری برای کوبیدن مایعات قبل از تمرین، احساس خستگی یا حالت تهوع در هنگام رانندگی و توقف ناخواسته در حین دویدن است. بنابراین در طول روز مقدار کمی آب یا نوشیدنی های بدون کالری بنوشید. یک قانون کلی خوب این است که روزانه نصف وزن بدن خود را بر حسب اونس بنوشید. بنابراین اگر 200 پوند وزن دارید، 100 اونس را در طول روز هدف بگیرید. اگر 150 پوند وزن دارید، 75 را هدف بگیرید. آیا شما می دانید atp چیست ؟ atp یکی از مواردی است که باید هنگام ورزش به آن توجه کنید.

وقتی تشنه هستید بنوشید. این توصیه انجمن بین‌المللی مدیران پزشکی ماراتن و تیم نوآکس، نویسنده کتاب Waterlogged: مشکل جدی آب‌رسانی بیش از حد در ورزش‌های استقامتی است. مکانیسم تشنگی بدن به‌خوبی تنظیم شده است تا به شما بگوید چه زمانی نیاز به آبرسانی دارید.

وقتی هوا گرم و مرطوب است، بیشتر آب بنوشید. هیدراتاسیون در طول ورزش شدید در گرما بسیار مهم است. وقتی هوا گرم است و عرق می کنید، راحت تر کم آب می شوید. حتی کم آبی جزئی می تواند تلاش را سخت تر کند. بنابراین وقتی بیرون گرم و/مرطوب است آب و الکترولیت بیشتری بنوشید. بهترین گزینه برای آبرسانی مجدد، مصرف نوشیدنی کم کالری حاوی الکترولیت هایی مانند سدیم و پتاسیم است. انتخاب‌های خوب شامل نوشیدنی‌های ورزشی (اگر تمرین می‌کنید کم کالری باشید)، آب نارگیل یا آب با تکه‌ای میوه را امتحان کنید. طعم طراوت بخش ممکن است شما را به نوشیدن بیشتر سوق دهد. چقدر کافی است؟ سعی کنید به اندازه تشنگی خود بنوشید. اگر می خواهید در مورد آن فنی باشید، به سادگی قبل از خروج و یک بار دیگر پس از بازگشت خود را وزن کنید. به ازای هر پوند از وزن بدن که از دست می دهید، حداقل 16 اونس مایعات بنوشید. وقتی رنگ ادرارتان زرد روشن شد، متوجه خواهید شد که به اندازه کافی مصرف کرده اید.

قبل از نوشیدن، برچسب را بررسی کنید. بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی جذاب به نظر می‌رسند، اما مملو از کالری و قند نیز هستند، که مصرف تمام کالری‌هایی را که برای سوزاندن آن‌ها زحمت کشیده‌اید، آسان می‌کند. از نوشیدنی‌های مخصوص قهوه، نوشیدنی‌های ورزشی با اکتان بالا و حتی آب میوه‌ها که همگی می‌توانند پرکالری باشند، خودداری کنید. مگر اینکه تمرین شما بیش از یک ساعت طول بکشد یا باعث تعریق شدید شما شود، به چیزی ساده مانند آب با یک تکه آهک بچسبید. اگر به دنبال جایگزینی الکترولیت ها هستید، یک نوشیدنی ورزشی بدون کالری یا حتی آب نارگیل انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، اگر هدف شما هیدراته ماندن و کاهش وزن ناخواسته است، برای هر وعده 16 اونس نوشیدنی با کمتر از 50 کالری انتخاب کنید.

یک پره جولت بگیرید. نوشیدن قهوه یا چای کافئین دار قبل از تمرین اشکالی ندارد. در واقع مطالعات نشان داده اند که کافئین انرژی و هوشیاری را افزایش می دهد. فقط مطمئن شوید که زمان کافی بین جاوا و دویدن خود برای رفتن به دستشویی بگذارید. گرمای مایع روده‌ها را به حرکت در می‌آورد و شما نمی‌خواهید مجبور به توقف ناخواسته در دویدن شوید.

تست عرق را انجام دهید. اگر کنجکاو هستید که ببینید در طول یک ساعت تمرین چقدر مایعات از دست می‌دهید، در اینجا نحوه فهمیدن این موضوع آمده است: قبل از تمرین خود را برهنه وزن کنید، سپس بعد از اتمام تمرین دوباره وزن کنید. اگر در طول تمرین یک پوند کم کردید، 16 اونس (یک پوند) عرق کرده اید. دفعه بعد، زمانی که در شرایط مشابه ورزش می کنید، 16 اونس مایعات را در طول تمرین مصرف کنید تا جایگزینی شود که در اثر تعریق از دست داده اید.

آبرسانی مجدد بعد از تمرین. آیا بعد از تمرین روی پوست یا لباس خود رگه های سفیدی دارید؟ این بدان معنی است که شما یک ژاکت نمکی هستید. شما مقدار زیادی سدیم را از دست داده اید. نوشیدنی ورزشی یا آب همراه با قرص الکترولیت بخورید. انواع زیادی از قرص های الکترولیت بدون قند و کم کالری وجود دارد که به سرعت در آب حل می شوند و به جبران الکترولیت ها کمک می کنند. همچنین ممکن است آب سبزیجات را امتحان کنید که منبع خوبی از سدیم است. اگر به دنبال تقویت کننده هستید، این دستور العمل کاملا طبیعی را امتحان کنید تا خودتان نوشیدنی ورزشی درست کنید. فقط این مواد را با هم ترکیب کنید:

8 قاشق چایخوری شکر

2 قاشق چایخوری عسل

1/3 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری آبلیمو

24 اونس آب